Aj aj aj :'(

Jag har ramlat av... Igen... Och skadat mig... Igen... :'(

Men först ska jag skriva om igår. JAG GLÖMDE ATT SKRIVA OM ONE! Förlåt förlåt! Vi hoppade lite och provade på skänkelvikning, det gick riktig bra! Jag hoppade först ett litet kryss, sen var det tre galoppsprång, ett räcke. På 30 cm! Min fina pojke! Han var pigg och framåt, men lyssnade på mig. 
Skänkelvikningarna gick lika bra, han flyttade sig direkt i sidled, min fina kille! Jag älskar verkligen honom, han är så duktig! :D

Men jag har då ridit honom, Joe och Snurran. Först var det skänkelvikningar med One, han var lika duktig som igår. E red Lapass samtidigt, hon tyckte att han var duktigare på skänkelvikningar än Lapass! Hahaha jag blev såhäääär stolt över min lilla kille :D Idag var han lite trött efter igår, så han var lagom framåt för skänkelvikningar. 

Sen red jag Snurran, repeterade LD programmet. Tror det blir den vita outfiten imon ;) Hon var superfin, blev lite spänd när det droppade på taket i ridhuset men annars så gick det bra. Hon gick på tygeln och var uppmärksam. När jag satte mig djupare i sadeln saktade hon genast farten, när jag lättade lite ökade hon takten :D Jag hoppas hon är lika fin imon :)

Sen hoppade jag ju Joe, första gången. Ett kryss på 20 cm. På sockerbitar. Men såfort han såg det blev han spänd som en stålfjäder och det tog trekvart innan jag fick honom i form. Han var het som bara den, men förbygeln förhindrade att han drog iväg. Pjou! Men sen när jag skulle hoppa... Han i princip skenade mot hindret, och sedan tvärstannade han framför. Jag slog i bommen med ryggen när jag flög av, det gjorde himla ont. Men jag försökte igen. Jag höll igen, och han hoppade. Men sedan började han bocka helt sjukt mycket. Men jag höll mig kvar. Efter det blev det inga fler hopp, jag jobbade på att få ner honom i form igen. Det var väldigt svårt, så fort man ökade takten försökte han bocka :c Så jag avslutade där.

Min buskille ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0