Bara jag?

Bara jag som tycker nya blogg.se är okej? Det kanske inte är superawsome, men helt okej. Visserligen lite svårt att fatta, men okej. 

Men klarsnackat om det, nu ska jag berätta om idag :) Har ridit Fly, Snurran och One. Sen blev det
NH-träning med Joe och Mirra, och en liten promenix med Gaia och Pride. 

Det var då dressyrträning med Fly och Snurran idag, jag övade på passage med Fly. Alltså att det skulle vara som piaff fast han skulle röra sig framåt. Det gick super, han var sammarbetsvillig och jag kunde känna hur traven förvandlades till passage.

Med Snurran blev det dressyr till musik. Hon verkade vara väldigt tillfredställd med det, det var mest lugn musik men hade också med "Ass Back Home" med Gym Class Heroes, den har ju lite med tempo. Men hon gick jättebra till den med, jag tror att det kan gå bättre denna gång på dressyrtävlingen än för två veckor sedan :)

Jag provade att sitta på Joe utan sadel och träns igen, det gick super! Halt, skritt, trav och galopp, allt gick lika bra. Han är mycket snällare när man rider honom utan sadel och träns ;) Sen skulle han gå bredvid mig utan att sticka, men han busade mest runt, så jag skippade att gå i skogen med honom.

Mirra däremot var jätteuppmärksam idag, jag provade att ropa hennes namn. Hon kom direkt, jag har inte ens övat henne?! Mirakelhäst xD Haha men sedan släppte jag henne på gårdsplanen. Först sprang hon runt helt överlycklig, men sedan kom hon fram för att få veta vad hon skulle göra. Jag gick en promenad med henne och Dallas. Ingen grimma på henne, så ibland stannade hon för att beta, då passade Dallas på att vila sitt ben. Ibland sprallade hon iväg i galopp, men Dallas var ju tvungen att ta det lugnt :c 

Sen fick Gaia och Pride en promenad, Svarta och Rosta följde med, M ledde dem. Pride är väldigt självständig, precis som Gaias tidigare föl. Hon och Rosta försvann ibland in i skogen, men de kom ju tillbaka ;) Sen ryktade jag fölisen och provade hennes nya fölgrimma. Hon tyckte det var lite obehagligt och försökte bocka när jag ledde henne, men fogade sig snabbt. Fina ponny/häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0