Blöt och trött ;)

Jag har gjort hur mycket som helst idag. Drog ner med M och E till stranden, M red Piggelin, E Paula och jag Fly. Både Piggelin och Paula är jättepigga, och de smittade givetsvis av sig på Fly, som var ovanligt tittig och dummade sig. Sen skenade han ut i vattnet, med mig hängande på sidan. Jag tappade taget när han börjat spralla runt där, så jag druttade i. Jag var snabbt framme vid honom för att hoppa upp igen, men han hoppade åt sidan när jag var mitt i hoppet, så det blev magplask i vattnet. Då fick både M och E hålla i honom när jag hoppade upp, och jag kom upp, men då körde han värsta bocksprångsuppvisningen. Jag ramlade inte av, men hoppade av och ledde hem honom.
Outfit:
Bettlöst träns

Sen har jag ridit Caspian och Snurran. Det var ganska blåsigt, men jag körde i paddocken iallfall. Banhoppning blev det för Caspian, men jag var noga förbredd nu. I en halvtimme jobbade jag honom i både i höger och vänter varv, skänkelvikningar, fram och backdelsvändningar, böjda spår. Jag hade dessutom lite annan utrustning än jag brukar ha. Jag hade förbygel, tvådelat AppleMounth, svanskappa och ett pullarträns. Och det vanliga. Idag var då "generalrepetionen" och det gick ganska bra. Han sprang visserligen ganska snabbt, men han rev ingenting och låg inte ner i kurvorna.
Outfit:
Pullarträns, tvådelat AppleMounth, hoppsadel, bettskivor, senskydd fram, allroundschabrak, svanskappa, förbygel

Sen övade jag LC med Snurran. Det gick fint, hon blev lite nervös av blåsten. Det verkar som det ska regna på söndag, vilket gör mig oroad, Snurran har lätt för att tappa koncentrationen. Men idag gick det helt okej, övade somdagt på programet. Pallar nt lägga upp en till outfit xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0