Dåliga nyheter D:

Dallas har en kotledsinflammation, en "akut" kotledsinflammation, men den kan utveklas till en kronisk om jag gör fel. Han ska få vila i tre dagar, sedan ska jag få börja promenera honom på raka och platta spår i cirka 20 min, och om sju dagar kan han få börja gå i sjukhagen. Om två veckor ska vi till veterinären igen för att kolla om han fortfarande är halt. Jag hoppas Dallas inte tar det alltför hårt :c

Börjar elva idag, så har passat på att rida ett morgonpass med One. Maja höll i longerlinan och jag provade om One kom ihåg allt jag lärt honom. Och visst gjorde han det! Det blev både skritt, trav och galopp, och en halt då och då. Han var lite pigg idag men lyssnade på bettet och försökte bocka en gång men det var bara att dra upp huvudet på honom och driva på.
Outfit:
Aachenträns, tredelat bett, allroundsadel Hög Manke, longerlina, allroundschabrak

Kommentarer
Postat av: Neiwada

Hoppas verkligen han blir bättre! :)

Kram Neiwada

2012-06-11 @ 21:51:37
URL: http://stallneiwada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0