Dallas överlev :c

Jag är så orolig för Dallas att jag knappt kan koncentrera mig på de andra hästarna :c Jason dog ju för ett tag sedan, och Rosgårds Refresh fick de ju avliva :c Jag hoppas verkligen attt det slutar lyckligt denna gång :c

Men jag började ju halv tolv idag och slutade halv två, alltså bara två timmars skola ;) Så jag har hunnit rida One och Caspian redan. Med Caspian blev det bommar på volten igen, men jag känner att hans fina form har försvunnit :c Han dummade sig idag igen, som om igår inte var nog -.- Han drev ut på sidorna och lyssnade inte på skänkeln. När jag försökte styra in honom mot bommarna så vände han bara på huvudet. Det är så typiskt! Man känner att han går i jättefin form, så man anmäler honom till två tävlingar. Då ska han börja dumma sig! Men när jag märkte att han inte lyssnade på mig så jobbade jag lite med övergångar. Efter en kvart lyckades jag få honom ner på tygeln, så då provade jag att gå över bommarna igen. Och då gick det! Så jag avslutade efter det, som en belöning ;)
Outfit:
Senskydd fram, aachenträns, tredelat bett, bettskivor, allroundsadel, allroundschabrak
Och sedan övade jag galoppfattningar på One, han är så duktig :D Maja höll i longerlinan idag, precis som igår. Han har verkligen fått in snitsen nu, jag tror att han blir färdig att tävla fram till hösten ;) Hans galopp är väldigt mjuk och rund, det känns som man sitter på en gunghäst :D
Outfit:
Tredelat bett, allroundsadel hög manke, longerlina, allroundschabrak, pullarträns
Juste, igår red jag ju One med Aachenträns, eftersom jag hade tänkt prova det på honom. Annars rider jag ju alltid med pullarträns. Men han tyckte inte om Aachentränset, så det får bli hans gamla vanliga ;)

Sen håller jag på att trixa ihop en liten film ;o Det är bara bilder, eftersom man inte kan filma med min kamera, den har f*ckat upp sig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0