Ev. bad med Fly imorgon ;)

Kanske ska bada med Fly imon, får se ;)

Igår kom ju Kim hem, jag ville mysa med honom men som den lille tuffing han är tvärvägrade han och fnyste mest åt mig. Han åkte nyss till NH-tränaren, som ska honom som foderhäst. Sen har jag också fått veta att Sun är på djursjukhus med hög feber, kanske ska åka på och hälsa på honom om jag får för Barocko :)

Men så har jag ju ridit en massa hästar också ;) Hoppade Orion och Caspian, Terräng med Fly, NH-träning med Leia, selträning med Mirra :)

Hoppade banor på Orion och Caspian, 70 cm Orion och 90 med Caspian. Orion var lugnare än han brukar vara, koncentrerade sig på hindrena och tog banan i en bra fart. Caspian däremot var jättepigg! Han bara drog iväg, jag hann knappt svänga. Han låg nästan ner i svängarna och efter banan så stegrade han sig och bockade och var riktigt hingstig. Jag var helt tvungen att göra om det. Så jag travade på volten, när E gav mig startsignal galopperade jag ett varv på volten innan jag styrde mot första hindret. Han drog upp huvudet och försökte springa snabbare, men jag höll hårt i tyglarna och lät honom bara få mer tygel under själva hoppen. Det gick bättre, men såg absolut inte snyggt ut.

Fly var jättefin idag igen :D Han älskar verkligen terräng, det var kvällssvalt och banan var überbra, det regnade imorse så marken var inte pulvrig utan helt perfekt för terräng. Övade allt möjligt, upphopp, stockar, och hopp till vatten. Vi båda var smutsiga och trötta när vi kom hem, men glada. Fly fick en välförtjänt rykt och ett äpple.

Med Mirra blev det selträning idag igen. Hon spände sig när jag tog på selarna, men hon fattade snabbt vad som var på gång och slappnade av. Sen blev det en lång promenad i skogen, kanske en timme? Skritt och trav blev det, inte galopp dock, är lite rädd att hon ska dra iväg då. Men sedan blev det NH-träning med Snurran, som börjar vänja sig vid det här laget. När jag släpper henne i paddocken så är hon väldigt koncentrerad på mig och väntar på att jag ska ge henne något att göra. Provade att låta henne gå bredvid mig utan grimskaft, det gick superbra!

Kommentarer
Postat av: J på soreca

Svar: Haha, nej, det värsta kommer när du ska upp i 8:an... Men det blir en del mer prov än i sexan.. <3



Kram J

2012-06-13 @ 21:34:51
URL: http://soreca.blogg.se/
Postat av: Rosendhal

skönt med bad! Jag badade ofrivilligt med Ida igår. Bushäst...

2012-06-14 @ 07:28:37
URL: http://rosendhal.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0