Fullpackad dag ;)

Tjo!
Har inte hunnit blogga idag, alla hästar skulle ju ha sitt+att jag var på fest idag. Så har inte hunnit blogga. Men nu gör jag det.

Jag körde lite dressyr med Orion och Caspian, mina sötnötar :D Orion tyckte nog inte det var så roligt, för han var stark idag och drog mest iväg :c Caspian var också väldigt stark i början, men sedan jobbade jag all den där trögheten ur honom, mot slutet gick han på tygeln :D Jag övade galoppfattningar med Orion, galoppbyten med Caspian. Han gjorde små konstiga hopp varje gång jag bytte, haha ;)

Dallas hade jag markarbete med, han blir ju ofta stark jobbig när han ska galoppera långa sträckor, så jag gjorde det enkelt för mig. Det var ett litet kryss på varje kortsida, och fem travbommar på långsidorna. I början drev Dallas ut på spåret, men jag styrde tillbaka honom och han travade snabbt över, och så fattade han galopp automatiskt. Men jag var bestämd, han skulle komma till krysset i trav. Så jag gjorde en volt och tog travbommarna igen. Och så fortsatte det så tills han gav sig.
Snurran körde samma övning, men hennes hopp var stela, men hon hoppade utan draghjälp vilket är ett mirakel i sig. Hon var väldigt duktig och fick massor med morötter efteråt.

Sen var det terräng med Fly. Det SPÖREGNADE, men vad gjorde det? Banan var på 70 cm, det var upphopp, pölar och grejer. Fly älskade det, han flög fram genom skogen. Det gick så bra, men jag fick torka av honom och borsta honom en lång stund efter det.

Efter alla andra var One. Han tyckte verkligen inte om att vara nästan sist, men imorgon ska jag rida honom först ;) Första gången jag red honom utan longerlina, han verkade tycka det var riktigt kul! Lite bocksprång, men av glädje! Han var jättefin, var känslig för både skänkel och bett, och jag tror nog att han kan bli en fin ridhäst ;)

Sen skulle jag då visa Joe ägorna. Mirra fick följa med ;) Hon lugnade honom, de är redan väldigt bra kompisar. Det är Mirra, Bird och Joe som är det nya gänget här ;)
Mirras mamma Laleh är såld till Stall Skogsstjärnan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0