Helt slut...

Jag skulle köra markarbete med Fly, hade bestämt mig för det, har ju inte gått så bra på sistone när jag ridit honom. Så jag var stelt bestämd när jag satt upp, beredd på kaos. Men Fly förvånade mig med att vara sammarbetsvillig och var endast lite tveksam till att hoppa de upphöjda bommarna på serpentinerna. Eftersom det var helt nytt för honom fattar jag det, så jag är riktigt glad just nu :D Yeeey :D Han gick på tygeln och förvånade mig genom att inte köra upp huvudet i galoppen, något han annars alltid gör ;)
Med Joe blev det NH-träning. När jag släppte ut honom i ridhuset blev han helt vild, sprang runt och bockade och höll på. Sen höll jag fram en morot och ropade på honom. Han tittade upp, men stog still. Då bröt jag moroten mitt itu och ropade på honom igen. Anledningen till att jag bröt moroten är att då doftar det ännu mer morot. Han kom farande i vild galopp och tvärstannade framför mig, det var nästan lite läskigt. Men han ville bara ha moroten, så jag gav honom halva. Sen gick jag iväg en bit, han tittade frågande på mig men accepterade att jag inte ville vara med honom. Men när jag ropade reagerade han direkt och kom. Sen provade jag att sitta på honom utan något, han var givetvis förvånad, men var väldigt försiktig i sina rörelser. Jag tror hans förra ägare red honom helt utan sadel och träns någon gång ibland ;) Han lyssnar på rösthjälper, såsom skritt, trav och halt. Jag vågade inte prova galopp idag ;) Men det var verkligen en speciell upplevelse att han lyssnade på min röst, man kände sig som ett med hästen ;)
Sen blev det selträning med Mirra, alltså att jag ledde henne på selar på ryggen. Hon var rätt nervös och spände sig på promenaden, och hoppade till för minsta lilla. Hon tryckte sig mot mig så att jag nästan ramlade omkull -.- Men jaja, hon är en riktig mammagris ^^
Finaste killen i världen :) <3


Kommentarer
Postat av: S.B

Sv: Vad kul att du ska hyra en ponny i sommar, det ska ju jag med, fast i Spanien då. ;D

Svar igen:Okej, tack för tipset! :)

Kram S.B

2012-06-12 @ 22:33:47
URL: http://stallblommgarden.bloggplatsen.se/
Postat av: Rosendhal

kul dag! :-)

2012-06-13 @ 15:07:00
URL: http://rosendhal.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0