Hmm...

Ja, jag har ju sagt att jag inte ska köpa fler hästar(har ju redan Dallas, Orion, Leia, Caspian, One och Mirra). Sunshadow är såld, Kim ska säljas, Gaia ska jag nog sälja till Maja(luftmänniska) och Laleh ska antagligen säljas till Stall Skogsstjärnan. Men nu hittade jag en häst som kommer bli en utmaning, och utan att jag han tänka efter skickade jag iväg ett mejl och undrade om jag kunde få köpa honom. Så nu är han så gott som min :c Men grejen är att jag har både plats och tid, det är bara att jag... Ja, jag vet inte. I vilket fall har jag redan gjort upp en plan för Joe, som han kallas;
v23:
M: Kastreras
T: Longera honom, leda honom runt ägorna
O: Rida honom, prova skritt, trav, galopp, skänkelvikningar mm
T: Leda över bommar
F: Vila
L: Vila
S: Vila

Jag tycker då att han ska vila för att han ska lugna sig efter bommarna. För det är så att han är en ypperlig dressyrhäst, och enligt ägaren 'förstörs' han av hoppning, eftersom han är 'vild och galen'
Info:
Bohels Joe
Belgiskt Varmblod
Hingst
e. Bohels Hard River
u. Bohels Raysing
5 år
? cm
"Han är grymt vild och galen men lydig och snäll. En varning hoppa inte med honom för det förstör dressyren för en sådan bra dressyrhäst så du ska bara rida dressyr med han och såklart galopp trav och skritt" <-- info hämtad från Strandhagen Luftstuteri.

Jag vet, informationen är enormt dubbelsidig, och ägaren avråder betsämt från att hoppa, och ändå tänker jag lära honom att göra det. Jag hoppas att det kommer gå bra, annars får man väl ombilda honom. Men just nu tror jag på att han faktiskt kan bli en hopphäst, kanske inte en meter, men minst 50 cm, det är f*n grundutbildning.

Kommentarer
Postat av: johanna

ja har ridit laeh jag ridit henne hon är jätteduktig idag.. jag kanske vill köpa henne men jag är indresserad .....

2012-06-02 @ 17:40:02
URL: http://stallskogsstjarnan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0