Jag ber om ursäkt :c

Ja, nu har min icke-LH kompis somnat, så nu kan jag blogga obehindrat - två på natten! Aja, bättre sent än aldrig(?). 

Hoppningen på Fly då. Vi hoppade på åttan, ett hinder på volten och så ett 'v' på där cirklarna möts, så man hoppar in i nästa volt. Om ni fattar ;) Men jag var både trött och okoncentrerad, så det gick riktigt dåligt. På hindrena på volten gled han ut på spåret och hindrena i mitten hoppade han, men han stanna innan och gjorde ett jämfotahopp. Buhu :'( 

Dressyren på Joe gick sådär, han var extremt het. Jag övade på hans minskade trav, vågade faktiskt inte galoppera idag. Han slet i tyglarna och vägrade gå ner på tygeln. Verkligen inte roligt alls! Men den minskade traven var helt okej, så jag antar att han kan få beröm för den. Bra jobbat Joe!
Men Orion var lite slö idag, han har ju vilat ett tag. Men hans skänkelvikningar var jättefina, känner att vi börjar få kläm på det nu ;) 

One var jduktig, som vanligt. Han var lite het mot hindret och var svår att få ner i tempo efter. Jag har fått ner honom på tygeln korta stunder, jag får jobba på hans kondition i sommar ;) Haha det kommer ju gå bra! Men annars var han duktig och visade att han kom ihåg allt han lärt sig :)

Tömkörde Mirra för andra gången, hon kråmade sig och höll på, det var faktiskt ganska svårt att styra henne utan bett :c Men det går nog att förändra det beteendet, hon har det från sin mamma tror jag. Jag har försökt hitta hennes pappa, det är ganska svårt. Det ska vara en connemarahingst med lugn personlighet, skimmel troligtvis, tålmodig, ganska godtrogen och lugn. För de dragen har hon inte ärvt efter sin mamma ;) 

Med Pride blev det ryktning och så lyfte jag på hennes hovar. Först blev hon osäker när jag lyfte upp dem och försökte hoppa iväg, men M höll i grimman så hon stannade. Och hon förstod att det inte var så farligt ;)

Caspian fick gå i skritten i en halvtimme, annars har han bara hängt i hagen, precis som  Snurran. Jag släppte ut Dallas i en sjukhage bredvid Darling idag. Han travade lite, men inget mer.

Sen var det då dethär med hästarna, vem ska jag sälja och vem ska jag behålla? Jag bestämde mig för flera enkla saker: Jag ska rida klart Joe och sedan sälja honom :c Orion ska få en fodervärd, luftmänniska, som jag alternativt ska sälja honom till ;) Mirra ska också åka till en fodervärd, oxå en luftmänniska. De bor i Skåne, långt bort. Så nu när jag åker ner till skåne nästa tisdag kommer jag först vara i malmö ett tag med alla, sen åker jag till morsans landställe men då lämnar jag Orion och Mirra i Malmö :c Så långt har jag funderat just nu. Sen har jag också funderat på det här med hingstar. Varför har jag två hingstar?! Så jag ska kastrera båda, men först ska Caspian få betäcka några ston på ett stuteri+Gaia, som snart tillhör Maja(luftmänniska)! Så om allt går rätt blir det 7 avkommor efter honom till sommaren ;) 

Försvinner </3

PS! Jag kommer inte äga fölet e. Caspian u. Gaia, det är Majas önskemål att få ett föl efter dom ;) DS!

Kommentarer
Postat av: Neiwada

Jag är ju helt stormkär i Mirra och Orion!:D<333

Kram Neiwada<3

2012-06-19 @ 09:07:05
URL: http://www.neiwada.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0