Jag, E och M xD

Idag har varit en helt galen dag, någon som känner igen sig? xD Ja, men E och M kom över, vi skulle rida lite. E är kortast, så hon fick rida Gaia, jag red Caspian och M red Orion. Varför rider alltid M Orion? Kom på det nu när jag tittade på lite inlägg från förr xD Men aja tänkte vi, bommar på volten kan inte vara så svårt. Men hästarna(och vi!) varhelt hypade och typ sprang runt som yra hönor. Snacka om att förstöra Caspians fina form. Jag tror vi travade en eller två gånger över bommarna xD Det kommer bli svårt för mig imorgon känner jag...

Det blev inget bad med Fly :c Jag övade på sluta med honom idag, men vi båda var okoncentrerade. I början taktade han mest och slängde med huvudet när jag tog i tygeln. Sen gick det inte bättre. Han var stark och försökte hela tiden dra iväg. Jag tror jag lyckades göra Sluta typ en eller två gånger.

Sen var det hoppning med fina Dallas. Jag övade kombinationer och svingryggar, han har väldigt svårt för dem. Jag hade den högsta bommen på 70 cm och de två andra på 45 cm. Dallas var väldigt duktig och jag har för mig att han bara rev 2/6 ggr, duktig pålle :')

Frihetsdressyr var på dagens schema för Snurran. Jag släppte henne i paddocken, först for hon runt som den Snurra hon är, men sedan ropade jag hennes namn (Leia) och lockade med godis. Hon kom :D Mot slutet kom hon utan att jag räckte fram godisen :')
Mirra fick också köra lite frihetsdressyr, jag ville att hon skulle följa mig utan grimma. Det gick jättebra, hon avgudar mig, jag vet inte ens om jag förtjänar det? Hon blev bombad med godis efter det :')
Orion <3

Gaia <3

Caspian <3
och


Kommentarer
Postat av: Neiwada

Du har så underbart fina hästar ^^

E också! :)<3



Kram Neiwada!<3

2012-06-07 @ 07:52:21
URL: http://stallneiwada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0