Joes pass :D

Bohels Joe
Belgiskt Varmblod
Hingst
e. Bohels Hard River
u. Bohels Raysing
5 år
155 cm
Joe är väldigt lätthanterelig från marken, men såfort man sitter upp blir han lite av en vildhingst. Han försöker få av en med alla medel han känner till. Efter ett tag brukar han lugna sig, men sedan kan han hålla på när man ska sakta av eller öka farten.

Jag har då ridit Joe en andra gång. Han ska ju till veterinären klockan sex, så detta är sista gången jag rider honom som hingst. Jag hoppas han lugnar ner sig som valack. Han bockade litegrann som igår, men efter bara fem minuter la han av. Jag provade några lösgörande hjälper. I början stannade han och kickade bakut, men sedan fogade han sig efter min vilja. Mot slutet av passet hade han börjat söka sig framåt/neråt och gick på tygeln. Maja kom just då, vi ska ju träna markarbete tillsammans, såg alltihop och tyckte det såg jättebra ut xD Stolt över honom! Undrar om den fina formen håller i sig när vi provat bommar? xD

Kommentarer
Postat av: Hjerpe Stall

Vilken fin häst :D

2012-06-04 @ 16:10:34
URL: http://hjerpestall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0