Massor med tid :D

Idag slutade vi halv tolv och började elva, haha slapp dag! Så jag har haft mycket tid att verkligen JOBBA hästarna.
Mirra hade NH-träning, hon skulle gå bredvid mig utan att jag höll i ett grimskaft. Det gick super, det slutade med att jag tog på Dallas "skorna" och så fick han följa med ut på en skrittur i 10 min ;) Underlaget var plant, så han mådde bättre av det. Sen sköljde jag hans ben med ljummet vatten, la en kompress mellan bandagen och så fick han stå i boxen :c

Sen var det dressyr med ALLA utom Orion, pjou! Det var varmt, 20+ i skuggan ;) Så det blev ridning i paddocken. Jag övade på att få volterna riktigt runda med Snurran, hon har en tendens att "krypa ihop" på den öppna delen och göra den kantig. Vi båda var riktigt svettiga när vi var klara, jag fick riktigt driva på den öppna delen och jobba med innerskänkeln.
Outfit:
Aachenträns, dressyrsadel, lindor, dressyrschabrak
Med Joe blev det lösgörande hjälper, provade både framdelsvändning och bakdelsvändning. I början var han helt hypad, taktade, slog med huvudet och var allmänt jobbig. Jag fick ner honom på tygeln efter en halvtimme ungefär, först då började jag jobba påriktigt med honom. Då var han riktigt fin och gick med på allt jag sa, han har en väldigt dubbel personlighet ;)
Outfit:
Aachenträns, dressyrsadel, lindor, dressyrschabrak
Caspian övade jag kortad galopp med, han börjar mest trava när man försöker sig på det. Han var väldans pigg och studsig idag, så det gick inte alls bra. Han saktade av till en sorts slängtrav och sedan travade han flera varv innan jag fick stopp på honom. Jag tror jag lyckades korta galoppen en gång, och det varade i ca 10 sekunder, för sedan saktade han av :c
Outfit:
Aachenträns, dressyrsadel, senskydd fram, dressyrschabrak
Sista dressyrpasset blev på Fly. Han var olydig hela ridpasset, hade en dålig dag. Hade tänk försöka mig på galoppombyten, men redan när jag satt upp fattade jag att det var en dålig idé. Så jag tog en uteritt istället. Nere vid stranden blev han helt galen, bockade av mig och galopperade hem igen òó Efter det red jag honom inte igen, utan borstade av honom och lät honom gå i hagen istället.
Outfit:
Pullarträns, dressyrsadel, lindor, dressyrschabrak
Sen var det äntligen lite markarbete, närmare bestämt travbommar, med Orion. Han var jätteduktig, tredagarsvilan har verkligen gjort sitt. Han gled över bommarna, det kändes som han inte ens nuddade marken. Sen provade jag galoppombytena, bara för skojs skull. Han var verkligen jätteduktig, kan byta i varannat steg nu ;)
Outfit:
Remontträns, allroundsadel, förbygel m. martingal, allroundschabrak

Kim kommer hem imorgon, han har nyss fyllt två! Han blir bara större och större o.O Jag hänger knappt med själv :o Liten bild på honom:
Stor, eller vad??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0