Natural Horsemanship

Övade NH - Natural Horsemanship - med Snurran. Hon är mycket lugnare numera så jag kunde gå en promenad utan grimskaft mot slutet, det trodde jag inte när jag lastade ut henne för typ en månad sen! 
 
När jag övade NH med Snurran fick Dallas gå i skritten. Han är mycket bättre nu, har slutat halta! Nu hoppas vi bara på ett positivt besked från veterinären, jag och Rosgård :)
 
Sen hoppade jag Fly idag igen, hoppade banan som jag ska hoppa imorgon på 110 samt 120 cm höjd. Egentligen ska de ju inte hoppa 120 cm, men jag vill ändå vara "redo" så att säga xD Nej, jag hoppade faktiskt 120 cm för att Fly var så pigg och framåt att jag kände att han ville hoppa högre :) Det var riktigt kul, vi har säkert en chans imorgon även om konkurensen är stenhård. Jag startar först i LA:n, så jag ska väl vara där runt halv nio, nio ;) Men jag har knoppat Fly och han står glänsande i sin box och har anat sig till vad som är på gång :) 
 
Sen var det dressyr med Joe. Han var jättepigg idag igen, så först longerade jag honom en stund, så han fick busa av sig. Sen satt jag upp och han var mycket lugnare! Fortsatte slipa på den kortade traven. Men det blev en hel del galopp ändå, för jag kollade hans galoppombyten. De är underbara! Han bara flyter från den ena galoppen till den andra, han kan byta i varje steg, jag svär! Underbar :D 
 
Idag fick förresten Caspian gå med Gaia, oh la la ;) Hon brunstar ju och har faktiskt börja stöta bort Pride, som äter gräs. Så de följande 2 dagarna kommer Caspian få gå med Gaia och Pride med de andra valackarna och stona ;) 
+= ?
Spännande <3

Och om två veckor, när alla de andra hästarna betar i godan ro i sommarhagarna åker han upp en vecka till ett stuteri utanför Sthlm (kom ihåg att sommarhagarna ligger i Skåne xD) för att betäcka 6 irlänska ridponnys :D Spänd på resultatet :)
Bröder som försvinner...

Jag känner mig som ett monster. Dallas och Orion har bott ihop hela sitt liv...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0