Resten av hästarna: check!

Har ridit mina andra finisar, haha! Började med dressyr på Joe, han var ganska pigg så jag finslipade lite på hans galoppombyten och att fatta galopp från skritt. När man fattar galopp från skritt börjar han bocka, vilket är extremt jobbigt :c Men idag var han snäll och gjorde det mesta som jag sa. Det var väl lite sådär med galoppombytena, men jag lyckades iallfall göra några.

Sen skrittade och travade jag över några bommar med One. Han tyckte det var jättekul, öronen var spetsade och han var mjuk i munnen. I början försökte han hoppa över alla, men det gick ju inte så bra :P Men sen fattade han, och då gick det bättre.

Sen hoppade jag Orion, Fly har ju redan badat idag ;) Orion hoppade en bana på 70 cm, han var jättefin idag igen! Herregud, om han är lika fin imorgon har vi en chans att vinna :D Kändes jättebra när jag flätade hans man och svans ;)

Sen tömkörde jag Mirra lite. Hon hade ett bettlöst träns, för att jag inte vill använda bett för tidigt. Men hon var jättefin, kråmade sig lite när jag styrde förbi hagarna och småkillarna gav henne sin fulla uppmärksamhet. Då ville hon nog helst hoppa över staketet ;) Både One och Caspian gnäggade och försökte imponera på henne, haha xD

Sen red jag ut på Caspian med E som red Ninja. Vi red barbacka, jag tänkte att det kunde lugna Caspian lite. Han var jättefin, lyssnade för det mesta på mig. Men påväg hem skulle vi skritta ner för en  brant backe, oj oj oj. Då stack han och galopperade nerför hela backen! När vi väl var nere började han bocka som besatt, han hade så roligt! Då trillade jag av, men han stannade hos mig. E ramlade också av, Ninja hade följt efter Caspian. Och hon som alltid skryter med hur lydig Ninja är!
Efter det gjorde jag iordning Caspians och Orions grejor och såg till att transporten var fixad. Sen flätade jag man och svans, borstade i typ 2 timmar, "oljade" hovarna och satte på ett täcke, sen fick de stå i boxen. Sen borstade jag Pride en bra stund, innan jag tog Dallas på en promenad med skorna på. Hovslagaren har ju tagit av hästskon på den skadade hoven, så han måste ha en "sko":
Han fick ta en 20-min promenad tillsammans med Darling, och sen spolade jag hans ben, och la på en ny kompress. Jag skriver ju inte så ofta om Dallas, men jag är med honom väldigt ofta. Myser, borstar honom, bara tittar på honom. Han verkar ha blivit bättre, äter och dricker som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0