Sola bada ute å chilla...

... för nu är det somarlov!! Det känns SÅ SKÖNT att äntligen ha det, man har ju längtat sen i höstas xD Men jag har inte hunnit rida alla hästar än, firade med finaste kompisarna och har bara hunnit rida Joe och One. Det är dessutom varmt, och båda njöt av att vara ute.

Med Joe blev det då bommar på långsidan. Såhär såg det ut:
Spåret
__________________________
|      |     |
__________________________ <-- bommar på hinderstöd
Det kanke ser lite udda ut, men jag hade satt ut "hinder" på sidan om bommarna för att han inte skulle kunna smita. Bommarna låg självklart inte på spåret, utan lite innanför ;)
Att rida över de där bommarna var inte särskilt svårt, det var efteråt som var problemet. Han var framåt över bommarna och ville över. Jag stog i lätt sits över dem, men när vi var över tog han värsta tigersprånget över och galopperade ut på spåret. Sedan bockade han lite, men fick snabbt stopp på honom. Det tog sedan en halvtimme att få ner honom på tygeln, och sedan red jag över bommarna igen. Denna gång var jag beredd och kunde stoppa honom innan han drog iväg. Vi var båda svettiga efteråt, men jag tror att han kommit en bit på vägen till att bli en allroundhäst ;)
Outfit:
Aachenträns, lindor, allroundschabrak, allroundsadel, stångbett

Med fina One blev det galopp utan longerlina. Först värmde jag upp honom ordentligt, såg till att han lyssnade. Han var ganska pigg i början, men jag lyckades få honom att stå stilla i halterna, inte springa för fort traven och inte takta. Sen gick jag in på volten där jag brukar longera honom, och provade en galoppfattning. Han var genast med på noterna, och fattade galopp. Jag provade att galoppera på båda volterna + ett varv på fyrkanten.
Outfit:
Pullarträns, lindor, allroundschabrak, glittrigt pannband, tredelat bett, allroundsadel Hög Manke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0