Spöregn+åska D:

Måste rida alla hästar i ridhuset idag, det spöregnar och man kan höra åskan på avstånd. Jag har ridit Orion och Snurran, det skulle då blivit markarbete med henne, men regnet stressade upp henne så jag koncentrade mig på minskad trav istället. Det var ju svårt för henne att jobba med det, för hon ville helst rusa runt i ridhuset i panik. Men det gick ganska bra, jag lyckades få henne på tygeln och efter det flöt det bara på, min Snurra :')
Med Orion blev det terräng igen, och idag gick det bättre än i torsdags. Jag provade nämligen att bryta av till trav efter hindrena, eftersom förra gången hade jag fastnat i ett läge där han bestämde. Så nu koncentreade jag mig på att bestämma tempot och vart han skulle. Han lyssnade noga på mig idag och mot slutet tog jag hela banan i kort galopp. Success! Nu ska jag rida resten av hästarna, blogger sedan ;)
Kolla fina Snurran <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0