SSI historia del fem; Vildhästflocken

Jag har aldrig berättat för någon om vildhästflocken. Det är runt 13 hästar, 12 ston och en hingst. De är inte riktiga vildhästar så att säga. På mitt land har vi jättemycket skog, typ 1 mil åt alla håll. Det är ingstängslat område, men alla får gå dit om de vill. Där inne lever vildhästflocken. De får föl varje år, föl som fångas in, rids in och säljs som ridhästar. Jag äger den vildhästflocken, men de är förvildade och går inte att rida eller rykta eller något. Jag ser dem nästan varje dag när jag är där, och alla hästar i flocken litar på mig, jag är den enda människa de accepterar. Alla är räddade från slakthuset, det är ingen rolig historia. Men nu är alla välmående och vissa somrar kan det kommit 12 föl till flocken! Jag brukar spara tre som jag rider in by myself innan jag säljer dem, men resten säljs direkt. Det kan verka jättekonstigt, men hästarna som föds upp i vildmarken och fångats in vid ettårsåldern är starka och friska hästar som lever länge och ofta vinner många tävlingar pågrund av sin uthållighet. Jason, Sunshadow och Marilyn är uppfödda där. Det kan också vara en nackdel att vara uthållig om man har Marilyns personlighet, för hon är väldigt envis med vad hon gillar och vad hon inte gillar.
Varje år tycker jag synd om åringarna, men sedan när jag träffar dem i treårsåldern brukar jag fatta att de inte skulle kunnat få det bättre än de har nu.
Det hela började när jag märkte att Gaias förstfödda var ett arrogant litet sto som jämt rymde. Samtidigt kom Darth Vader till gården, jag hade räddat honom från slakthuset. Men båda rymde ofta. Tillslut släppte jag ut dem i hagen, den stora. Jag la ut hö varje morgon, och på kvällen när jag la dit nytt hö var det borta. En dag väntade jag på dem, och de kom. De ignorerade mig totalt, jag kunde klappa dem och de brydde sig inte. Det kom fler och fler hästar, och tillslut hade jag en lite annorlunda farm. Lena (luftmänniska) tar hand om gården när jag är borta. Hon ser till så att hästarna är friska osv. Vildhästarnas hage ligger kant i kant med sommarhagen för ston och valacker, så Gaia och Sunbeam ses ibland. Sommarhagen är då inte lika stor, men den är stor den med ;)
Flocken nu :)


Här har vi Sunshadow, flockens ledarsto Angelina(den bruna) och ett nyutsläppt vitt sto ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0