SSI historia del fyra; Dallas & Orion

Halvbröderna Dallas och Orion har båda fötts här, och kommer stanna här livet ut om allt går väl. Deras fäder var båda dressyrhingstar, och Minnie var som bekant inte särskilt förtjust i hoppning. Men när Dallas föddes förstod jag att han skulle bli något speciellt. Han hade världens hoppsug och hoppade över allt som kom i hans väg. Och gud vad han växte! När han var färdigväxt var han 176 cm. Man märkte att han gillade att jobba, men dressyr var inte lika roligt som hoppning. Vi tog flera placeringar och tio lufthästår senare betäckte jag hans mamma igen, i förhoppningen om att få en dressyrhäst som ändå var förtjust i att hoppa. Jag betäckte Minnie med dressyrhingsten Phoenix. Ett lufthästår senare föddes det svarta fölet som döptes till Orion, som visade sig vara ännu mer tempramentsfull än Dallas. Han blev inte lika stor som Dallas, han blev lika hög som sin mamma, 174 cm. Till min stora förvåning behöll han sin svarta färg genom åren, och han fick gå på hingstbete tills han var tre och kastrerades. Det var definitivt inte en ypperlig dressyrhäst jag hade att göra med. Han var en hopphäst, och kunde hoppa riktigt högt. Men han var för het för att klara några längre banor. Han placerade sig på tredje- och andraplatser i vissa tävlinger, men allt som oftast blev han utesluten pågrundav olydnad.
Dallas:
Orion:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0