SSI historia del sex: Namnet & Gården

Det var lägesedan jag bestämde mig för namnet på gården. SSL hette den då, Stockholm Stad Lufthästar. När jag var liten bokförde jag alla hästar jag ägde+vad jag gjorde varje dag, en LH-riddagbok alltså. När jag skrev namnet blev det ssl, vilket jag(som är lite pedantisk) tyckte såg ganska fult ut. Så då blev det SSI, I istället för L. Så I står inte för något särskilt, utan är egentligen bara där för att det är snyggare än SSL. Så namnet är egentligen Stockholm Stad Lufthästar, men förkortas SSI xD
Jag har flyttat tre gånger, först när jag var ett, sedan sju och sedan flyttade min pappa när jag var typ 10(?). Jag bor alltså varannan vecka hos mamma och pappa, men hästarna bor heltid hos mamma, eftersom jag har både paddock och ridhus där. Mina föräldrar bor ganska nära varandra, så det är inga problem för mig att rida hästarna när jag är hos pappa. Jaja, det är inte det viktiga. Den första gården jag hade var ganska liten, jag hade den bara i två år. Tre boxar, en liten hage och ridhus. Där hade jag Toveshan och min lillasyrra hade sin första häst Bubble där, en shettis. I den tredje boxen stog en grannes häst, tror han hette Lillen, men är inte säker. När jag var sju flyttade vi dit där jag bor nu, runt 15 normala boxar, spolspilta, tre sjukboxar, två sjukhagar, två hingsthagar, en valackhage, en stohage, förtidsbete-hage, paddock, ridhus osv.
Sen har jag ju mitt landställe hos mamma och ett hos pappa också. Hästarna går på bete hos mamma, tar med en eller två när jag åker till pappa, de turas om att få följa med. På mammas sommarställe finns 10 boxar, vildhästhagen, sommarhagen och hingstbetet. På pappas 5 boxar, två hagar och paddock ;)
Lite random bild xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0