20+ i skuggan :')

Som rubriken säger, här var det 20+ i skuggan, puh! Passade på att låta Dallas och Fly vila.

I morse släppte jag ut hästarna, One ville ut först, såklart ;) Sen fick de massa vatten och hö i hagen. Efter det fick jag skynda till skolan, jobbig dag :c Fick 5 uppsatser att skriva, och nu när man bara vill vara ute?! Slutade sent också, så det var bråttom om jag ville hinna med Laleh och Silver Fishs tid på kliniken. Silver Fish är en valack som kommer stå uppstallad här tills han får en ny ägare o.O Ni kan läsa om honom i inlägget 'Få en ponny?', men hans skada har läkt helt nu och han är fullkomligt återhämtad, redo att ge sig ut på tävlingsbanan igen. Lalehs provsvar var endast negativa, tills... Ja, vi röntgade henne, och såklart var hon då dräktig! Jag är ju glad att hon inte hade någon kronisk skada, men ett föl till... Det kommer bli alldeles för många hästar -.-' När vi kom hem skickade jag hem Caspian igen, och nej, jag ska inte ge tillbaka honom. Han kommer på Onsdag igen, hans ägare vill ju kanske säga hejdå eller ngt ;)

Sen tog jag in alla hästar efter att ha mockat, lagt in hö och fyllt på vattnet. One skulle in först, så var det bara. Annars hade han nog hoppat in. Alla hästar fick varsin ordentlig rykt, och jag kontrollerade dem så de inte var överhettade, eller hade blivit skadade. Det enda var att Dallas börjar få små flugbett runt ögonen, han ska få lite flugskydd tror jag ;)

Sen fick både One och Sunshadow löshoppa. De njöt båda två och One verkar vara en ganska hoppglad häst. Han är inte en sådan som skulle kasta sig över ett 1metershinder, men 80 cm gick bra för honom. Sunshadow hoppade 50 cm som högst, vilka underbara hästar jag har :')

Sen red jag Orion, och efter det ridpasset var vi båda genomvåta! Skänkelvikningar var det, inte riktigt hans grej dock. Han missförstod i början och började snurra runt på fläcken i bakdelsvändning efter bakdelsvändning, men sedan fattade han. Jag tror det var jag som gjorde fel, hehe :P Jag avslutade ridpasset med att rida ut en sväng tillsammans med min kompis på Dorito. Dorito är alltså helvild, och han och Orion är ingen bra kombination, det slutade med en vild galopp genom snåren.

Sen skulle min kompis, E då, hoppa Ninja(i 20 gradig värme, hur tänker man?) Jag beslöt mig för att rida på Snurran tillsammans med henne, utan att hoppa. Ibland undrar jag hur JAG tänker. Jag vet ju att Snurran hatar att vara ensam?! Så när E hoppar, vad gör hon då? Jo hon skenar efter, och tar hindret i ett enda stort språng. Hon har fantastik hoppstil när hon tar i, men idag var jag oförberedd och druttade på huvudet. Aj. Sen skötte hon sig märkligt nog resten av tiden, och jag fick känna hur fantastiskt duktig hon är. Hon gick på tygeln och hade världens mjukaste trav.

Jag ÄLSKAR mina hästar, de är underbara ^.^ Ibland blir man sur på dem när man trillar av och förstör hela outfiten, eller när de rullat sig i lera när man kommit hem från skolan och planerat en kul långritt. Den blir ju såklart inte av. Men jag älskar dem, verkligen älskar ^.^ Skritten kom förresten idag, vilken lättnad. Dallas och Fly fick inviga den, de verkade tycka den var helt okej, men Snurran flippade ut när hon såg den. Hon skulle ju inte ens gå i den, men hon blev rädd ändå.

Det blir inget Islandssto för mig, jag har ju mina andra hästar ju!
Orion pluttis <3
Ja juste Cissi anlände idag, min lillebror har tagit hand om henne ;
Cissi, Tommys kompis <3

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0