Åhhh...

Ville bara säga att Laleh har fölat! Självklart alldeles för tidigt så jag akutringde veterinären som kom som ett skott. Men fölningen gick bra och fölet var på benen efter några minuter. Efter en kvart lyckades det lilla fölet vackla fram till mamman och dia lite. Det var ett litet sto! Hon var mörkbrun/svart vid födseln men när hon torkade visade hon sig vara brun, veterinären tror att det är ännu en skimmel jag fått här.

Jag funderade länge på namnet, det blev tillslut SSI's Miracle, eller Mirra som genast blev smeknamnet. Pass, bild och info kommer här:
SSI's Miracle "Mirra"
Connemara
Sto
e.?
u. Laleh
Några timmar
Blivande D-ponny
Avblekbar skimmel
Mirra har bara levt i några timmar och snubblar redan genom hagen i rask takt. Hon är människovänlig och mycket lekfull. Hennes namn kommer från att det var ett "mirakel" att hon kom hit. Positivt eller negativt vet jag inte än...

Mirra verkar redan ha fattat tycke för mig :') Undrar hur det kommer gå för mig att sälja henne ^.^
//S

Kommentarer
Postat av: Rosendhal

Japp ska bara skriva in dig! :-)

Länkbytet alltså!

2012-05-24 @ 17:07:50
URL: http://rosendhal.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0