Badat ;)

Egentligen skulle jag badat ensam med Fly, men så ringde mina kompisar, och de fick låna ett par lufthästar och så bar det av till stranden! Mina killkompisar EM och I red Fly(EM) och Dallas(I), och mina tjejkompisar red Orion(M) och Laleh(A), och jag red Snurran(Leia då ;D). Snurran visade en helt annan personlighet i vattnet. Alla badade, M mer eller mindre ofrivilligt då Orion drog iväg. Alla andra vek sig av skratt. Nå, vad var då Snurrans personlighet i vattnet? Jag trodde hon skulle hoppa ur skorna, så att säga. Men nej, hon var faktiskt ganska självsäker. Ibland skenade hon upp till torra land, men när hon väl började simma kunde inget stoppa henne; Utom jag, som tyckte vattnet var på tok för kallt. När jag tillslut skulle få upp henne på land blev hon en staty, och efter en stund började hon stegra sig. Vet ni hur svårt det är att sitta kvar på en våt, hal, stegrande häst?! Jag klarade mig en stund, tills hon tröttnade och verkligen reste sig. I en sekund trodde jag hon skulle klara det, men sedan började det tippa baklänges. Först långsam, och sen gick allt jättesnabbt. Mitt huvud hamnade under vattnet(usch! Jag typ dog!) och när jag kom upp till ytan igen(sparkande, fräsande) så stog Snurran redan på stranden och tittade på mig med oskyldiga ögon. Sen red vi hem, torkade hästarna och slappade på gården en stund. Sen gick de hem och jag hoppade Dallas och Orion. Dallas belv jätteglad och hoppade minst 30 cm över de små kryss jag lagt upp på sockerbitar. Ja, jag vet, jag är jättetråkig. Men jag har faktiskt skadat knät, så jag måste vara försiktig :c Sen skulle jag då rida Orion, fortsatte med att öva på det där med trav både före och efter hindret. Det gick ju sådär. Först trodde nog Orion det var ett skämt, men sedan ilsknade han till och typ skenade runt hela banan. Jag ramlade faktiskt inte av och är stolt över det.

Sen tog jag en uteritt med Snurran, som visade upp sin snurriga sida, om man säger så. Damen stirrade och studsade i en kvart innan jag kom hem. Puh! Då körde jag Sunshadow, det var ganska länge sedan. Han verkade tycka det var roligt och det blev lite galopp ;) Sen longerade jag One(Premade Number One, den nya hingsten) utan sadel, han var pigg och bockade litegrann haha :D Sen passade jag på att kolla om Laleh var inkörd, det verkade hon vara så det blev en liten körrunda :)

Förutom att ta hand om mina hästar har jag förstås suttit framför datorn och drömt om ett litet islandssto. Det är så typiskt mig att drömma om ett sto när jag redan har på tok för många hästar. Självklart hittar jag ett sto jag vill ha -.- En skimmel, 140 cm i mankhöjd, sto, triangelmärkt så hon passar som avelshäst, skadan ej ärftlig, går ute dygnet runt... Hon är perfekt! Eldkvika heter hon ;) Ska jag köpa henne, hon kommer aldrig kunna ridas.
Lilla Eldkviga <3
Gud vad jag skriver långa inlägg xD
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0