Gaia


Gaia
Welshponny av Cobtyp(Sektion C i Stamboken)
Sto
e. Milennium
u. Heio
17 år
134 cm
Fux med genomgående bläs
Gaia är ett sto med ett stort hjärta. Trots att hon är påtagande arablik så är hon aldrig nervös eller rädd. Hon är inte världens bästa hopphäst, men i dressyren är hon en av de bästa hästar jag ridit.
Gaia är den snällaste ponnyn jag mött. Hon släpper in alla i sitt hjärta, hon och jag har upplevt så mycket tillsammans. Jag fick henne för flera år sedan, när hennes mamma dött i en bilolycka. V har haft ett band jag aldrig haft till en annan häst. Hon har stöttat mig genom alla beslut jag fattat. När hon skadat sig har jag tagit hand om henne, när jag skadat mig har hon tagit hand om mig. När jag tappar rösten finns hon där, det känns som om hon kan läsa mina tankar.
Hon har aldirg varit bäst på någonting egentligen. Hon har alltid varit ganska duktig på dressyr, men det blir aldrig förstarosetten. I hoppningen brukar vi nöja oss med en femteplats, ibland kommer vi upp på en tredjeplats. Hon borde bli veckans ponny på Neiwada därför att hon är en ponny som  aldrig vinner några priser, trots att alla som känner henne vet att hon förkänar ett pris som Världens Snällaste Ponny. Hon får alla att känna sig välkommna. När man inte kan rida lär hon en, när man kan ger hon en utmaningar.
Gaia är den absolut bästa ponny jag någonsin känt, trots att hon aldrig vunnit några priser.

Kommentarer
Postat av: LuftLycka

Jag vill gärna köpa henne :)

2012-06-05 @ 08:07:23
URL: http://luftlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0