Galoppombyten :P

Det var soligt idag, så jag tänkte att jag kunde träna Orion på ängen idag ;) BAD IDEA! Först var galoppombytena jättefina men sedan slarvade han lite, så jag saktade av till trav. Då började han bocka helt sjukt mycket! Jag höll mig kvar i typ en minut, men sedan trillade jag av, och tappade tygeln! Så då var Orion lös på ett stort fält. Smart av mig -.- Det tog en kvart att fånga in honom, och sedan fick jag sitta upp(smutsig, trött...) och skritta hem honom. Då och då försökte han vända och skena iväg, men vi kom hem utan missöden. Jag promenerade med Sunshadow, som hade en sadel på ryggen, och han brydde sig knappt om den! DÅ och då vippade han lite med öronen mot den, men han uppförde sig som vanligt. Han är långt utvecklad för en 2åring :P Då tyckte jag att jag kanske skulle pröva att lägga sadel på Jason. Jag tog ut honom i paddocken och la först på schabraket. Han la öronen bakåt men gjorde ingenting. Men sen, när jag la på sadeln(inga stigbygla ofc!) blev han skiträdd och kastade sig. Jag tappade taget om tygeln, och Jason sprang runt med en lös sadel på ryggen. Sen tog han världens bocksprång så sadeln åkte av, men han landade snett och tumlade rakt in i staketet. Det var först då han stannade. När jag kom fram till honom stödde han inte på vänster fram och det blödde ymmnigt från ett sår på benet. Vetrinären kom, det var bara en stukning och han fick ha en linda runt såret, som var ytligt och rent. Nu ska Jason vila, men det finns bara ett stort problem nu! Jason kommer ha VÄLDIGT negativa minnen av sadlar, så det kommer bli dubbelt så svårt. Dallas fick vila och jag tömkörde Marilyn.
Orion
Jason
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0