Gästbloggning av E

Hej!
Ni kan kalla mig E, jag är kompis till S och har 4 lufthästar. Dorito, Ninja, Paula och Lapass. Jag började med lufthästar när S visade mig sin första lufthäst Toveshan när vi var åtta. Sen dess har jag hållit på med lufthästar. Eftersom jag och S bor så nära varandra kan vi hjälpa varandra när den andra inte har tid. Eftersom jag och hon inte går i samma skola ska jag vakta hennes hästar när hon är på Klassresa nästa helg, och kolla att de inte får några skador när de går i hagen. Jag ska dessutom skriva inlägg på den här bloggen så att ni som läser hennes blogg får något att läsa, även om det inte är lika kul som när S skriver. Mina hästar:
Dorito
Andalusierhingst
4 år
Dorito är ett riktigt busfrö, han brukar allt som oftast rymma från hagen. Han är nyss inriden men kan fortfarande bocka när man rider.
Lapass
Svensk Ridponny-valack
14 år
Lapass är riktigt lat och slö, jag ångrar att jag köpte honom! Han kliver över hindrena, och man behöver ett långt spö för att få igång honom minsta lilla!
Paula
Svensk Ridponny-sto
13 år
Paula är Lapass syster, men hans motsats i allt. Hon är pigg och uppmärksam, kan börja gå innan man ens suttit upp! Hon är verkligen i min smak.
Ninja
Blandras-sto
10 år
Ninja är min tävlingshäst, och jag har haft henne jättelänge. Vi litar på varandra och hon skulle följa mig ut ur en brinnande byggnad.
//E

Kommentarer
Postat av: Neiwada

Jätte fina hästar du har är helt kär i dem! Speciellt Pauls och Lapass :-)

2012-05-29 @ 21:19:24
URL: http://stallneiwada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0