Lång dag :)

Jag har träningsverk i benen efter idag, pjou vad jag har jobbat med hästarna! Vid halvtolv tog jag ett kort pass på Orion för att öva på hans ökade trav. Tio avramlingar senare gav jag upp och släppte ut honom och Fly i hagen. Sen tog jag en fyratimmars uteritt på Dallas. Det var mest skritt och trav, men på de bästa ängarna blev det en del galopp xD Jag kom hem fyra, och då gick jag på promenad med både Marilyn och Jason. Marilyn mest för att hon inte ska vara helt uppe i varv imorgon bitti då hon åker till R ;) Hon kommer ha på sig:
Kommer sakna henne sjukt mycket, men jag vet att hon kommer få det bra. Sen kontrollerade jag Jasons hov, som fortfarande är varm, och hans sår. Det läker fint. Sen longerade jag Sunshadow med sadel OCH stigbyglar. Han bockade lite, men mest av glädje tror jag x) Fly fick en riktig genomkörare, framdelsvändningar haha :D Han tyckte det var rätt svårt, men efter ett tag gick det riktigt bra, när han inte började gå framåt helt random. Det är jobbigast när de haft vilodag dagen innan ;) Sen ledde jag Leia ett varv runt ägorna. Hon stannade ofta och stirrade lite, hoppade runt lite på stället och gnäggade när hon såg de andra hästarna. Laleh fick gå i hagen idag, jag har ju valt bort henne :/ Vi skulle antagligen inte passa ihop. Caspian red jag, dressyr då. Han verkade tycka det var mycket tråkigt och försökte skena iväg ett par gånger. Men annars gick det bra, jag testade honom mest.

Sen har jag sjukt, SJUKT, dåligt samvete för att jag inte hälsat på Gaia och Kim, men jag har verkligen inte tid! Maja är där varje dag och grimvänjer Kim, ryktar honom osv, men jag har inte varit där sen de åkte. Planerar att åka dit på onsdag, då slutar skolan tidigt. De bor ändå en timme bort. Enligt Maja har Kim börjat ljusna, och blivit mycket snällare mot männsikor sen han börjat vara med andra föl.

Imorgon ska jag hoppa Orion och Dallas, och Marilyn och Laleh åker :( Slänger in lite bilder på Leia:
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0