Läxor :c

Har grammatikprov på fredag, men det hindrade mig inte från att träna flera hästar vid markarbete. Alla hade samma träning; två travbommar, en upphöjd bom, två travbommar, en upphöjd bom, två travbommar. Jag började med Caspian. Han landade först i galopp och då blev det fel, men sedan klarade han det. Han försökte bocka lite efteråt, men jag ryckte upp hans huvud och så var det med det.

Dallas tog det med stora travsteg och framåtriktade öron. Han tyckte nog det var löjligt enkelt, men var glad ändå :)

Fly var nog sur på mig, för han var riktigt jobbig idag. Han var rädd för bommarna och småstegrade sig. Men när jag stannat honom ett antal gånger travade han över.

Snurran gick efter Lapass. Det gick bra faktiskt, men först tog hon för långa språng, men sedan tog hon dem som stora travsteg! Ett steg närmare rätt :D

Sen ställde jag upp det till 2 studshinder utan bommar imellan, Orion skulle hoppa. Det var 80 cm och 1 m :) Det blev bara 5 hopp på hindrena, för han blev riktigt het, men klarade det ;)

Sen longerade E mig medan jag satt på One. Samtidigt som hon smackade på honom la jag till skänkeln. Först sparkade han bakut, men sedan gick det bättre och mot slutet av passet behövde E inte smacka. Sen hängde jag på Sun, som var jättesnäll och både skrittade och travade. Mina fina killar :')

E longerade även Kim medan jag ledde honom. Först bet han mot mig och försökte dra iväg, men eftersom det inte funkade så gick han med på att ledas i skritt och trav :)
Min outfit:
Skyddsväst, t-shirt, hjälm, ridbyxor, ridstövlar
Ones outfit:
Tredelat bett, Allroundsadel Hög manke, Longerlina, Allroundschabrak, Pullarträns
Fly outfit:
Senskydd, Tredelat D-ringat bett, Allroundsadel, Allroundschabrak, Aachenträns
Dallas outfit:
Hoppsadel, Apprundschabrak, Sadelpadd, Pullarträns, Martingal, Tredelat Apple Mounth, Senskydd fram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0