Mysigt värre OwO

Det känns konstigt att allt kan vara som vanligt nu när Jason är död...

Jag skulle rida Fly i paddocken, men han verkade lite slö och ja... Det är 20+ ute så jag kan inte förebrå honom. Men jag insåg att det inte skulle gå bra att träna honom så jag red ut, till ängen då. Han blev genast jättepigg, och eftersom han var uppvärmd tog vi en GALEN galopp över ängen. Vid skogsbrynet stannade jag honom, han var nästan läskigt pigg och tog några bocksprång. Sen övade vi på hans ökade trav... Det gick sådär. Allt som oftast fattade han galopp. Sen tog jag en liten 'mysig skrittrunda' på Caspian. Jag borde lärt mig att Caspian är en mycket pigg herre som inte vill gå på en mysig skrittrunda. Han såg terrängbanan, den var anpassad för min lillasyrras B-ponnys som tur var. Han tog hela terrängbanan innan jag fick stopp på honom... Det är allt jag hunnit med hittils idag, men ska troligtvis bada med Fly senare också... Vi får se hur det går ;)

Nästa helg kommer Gaia och Kim hem, mest för att Kim ska vetrinärbesiktigas och Gaia ska betäckas igen ;) Sen åker Kim till ett ettårsbete på onsdagen igen. Det blir bara fem dagar med min lilla gulleplutt, men det viktigaste är att han har det bra :/ Det hade varit roligt att få följa hela hans uppfostran här på gården, men vi hämtar hem honom när han är två år ;)
Fly älskar dig gubben du är en underbar häst <3
//S

Kommentarer
Postat av: Neiwada

Hej!

Fin blogg du har ^^

Jag är lite ute efter en ponny, och jag undrade om du kanske har någon "över"?

Kram Neiwada

2012-05-20 @ 18:01:48
URL: http://stallneiwada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0