Nya hästar till stallet :)

Det ska komma 4 nya hästar till stallet i veckan :) Imorgon ska jag åka och provrida ett sto och i övermorgon med :D Dessutom ska min kompis nya hingst stå här när hennes stall renoveras och Tommy ska få en ny kompis. Tommy är just nu på kliniken och återhämtar sig efter ett kolikanfall, och jag har hyrt en kompis till honom, så han inte ska äta så mycket när han kommer tillbaka :) Bilder på de nya hästarna:
Cissi
Shetlandsponny
Sto
19 år
Cissi är inhyrd hit för att bli Tommys kompis, så de kan motionera varandra med bus i hagen :)
Dorito
Andalusier
Hingst
4 år
Dorito är inackorderad här tills hans ägares stall är färdigrenoverat :)
Laleh
Connemara
Sto
e. Diamond Edition
u. Lady Contessa
6 år
148 cm
Laleh är en renrasig Connemara långt bak i stamboken. Hon är pigg och framåt, ett riktigt hoppämne. Älskar att bli ompysslad. Dressyr är inte riktigt hennes grej, hon bockar lite eller bara stannar.
Leia
Tysk Ridponny
Sto
e. Calle Ocho
u. Drei Liebe
6 år
145 cm
Leia är importerad direkt från Tyskland, och hon har arabblod i sig, men inte lagom mycket för att vara en korsningsponny. Hon är känslig som attan men älskar att rida dressyr. I hoppning måste hon titta lääääänge på hindrena innan hon hoppar dem.

Vi får se vem av Laleh och Leia jag väljer. Först ska jag provrida dem, och sen ska de nog komma på prov någon vecka också ;)
//S

Kommentarer
Postat av: johanna (jf)

vad söta

2012-05-17 @ 16:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0