SSI historia del ett: Toveshan & Heio

Min historia med lufthästar började med mig själv. Jag hittade på en egen lufthäst, Toveshan hette hon, ett litet b-ponnysto :) 129 cm i mankhöjd, fux med ljus man. Älskade fart och fläckt, men kastade aldrig av. Jag bodde inte här då, hade mycket mindre plats. Hon var en sådan där typisk 'dagisbarnlufthäst' - en häst som man inte behövde komma ihåg hela tiden, som kom när man behövde henne. Men när jag började skolan förändrades allt. Hon blev allt mer verklig för mig. Jag kom på mig själv med att leta bilder på Google för att kunna beskriva hennes utseende. Och jag ville veta mer om henne, vad hon var för häst. Självklart var det inte skolan som satte igång förändringen. Nej, det var ridskolan. Jag började på ridskola när jag var sex år gammal, och det var då E började med lufthästar hon med :) Hon började på allvar när hon var åtta, men när vi var sex hade hon iallafall lufthästar när vi träffades. Det var faktiskt så att genom Toveshan fick jag min andra lufthäst, Heio, Gaias mamma och Toveshans dotter. Jag vet, det är ett jättekonstigt namn, men kom ihåg att Heio föddes när jag var åtta ;) Man bör notera att det var E's hingst Hero som var pappan.
Ett riktigt halvår efter att Heio föddes dog Toveshan av ålder. Jag var rent ut sagt förkrossad, men jag visste att hon behövde gå vidare. Så jag hade bara Heio. Heio var 135 cm hög och fux med en vit fläck vid magen.  Det var då jag fick Tommy av E. I present. För att jag var så ledsen. Tommy var bara en liten fölunge, men han passade perfekt med Heio. Heio var lite mer av en problemhäst än Toveshan. Hon var väldigt pigg, men nervös.  Jag ramlade av henne fler gånger än jag kunde räkna. Men jag fick en hel del fina stunder :') Hon hann få 2 avkommor, xRay och Gaia, innan hon avled 2011 :'(
Toveshan:
Heio:
Jag tycker man ser att Toveshan och Heio är släkt? <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0