SSI historia del tre: Gaia & xRay

Heio fick två avkommor med hingsten Millenium: xRay och Gaia, lika som bär. Gaia är den häst som jag tycker påminner mest om Toveshan, hon är lugn och vacker att titta på. Men det var xRay som föddes först. Han var mest ett misstag, Millenium och Heio rymde tillsammans. Men han var vacker att titta på och hade ett underbart temprament. När han föddes betäckte jag Haio med Millenium, denna gång med flit. Jag började älska xRay allt mer, när Gaia kom. De var så lika, och de älskade varandra. När xRay var tre kastrerade jag honom och de gick i samma hage. Gaia var som bekant 134 cm, men xRay var 137 cm. Annars såg man knappt skillnad. Men olyckan kom imellan när han var nio. Gaia fick fölet Sunbeam, och xRay kände sig helt plötsligt bortglömd. Han var en underbar hopphäst, och en dag rymde han. Han har inte hittats på de 10 lufthästår som gått, och jag fruktar att han är död. Om han skulle komma tillbaka nu... Ja, det skulle vara otroligt. Men otänkbart.
xRay:
Gaia:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0