Trög dag :c

Jag kanske inte orkar blogga lite mycket som förut, för en vän till mig ligger döende på sjukhus :c Så, ni fattar :c

Jag var hemma hos en kompis ett tag och sedan gick jag hem för att rida heeestarna :D
Med Caspian körde jag hoppning, han skulle ta ett hinder på böjt spår. Först fattade han inte och drev ut på sidan, men sedan hoppade han. Vi höjde vårt rekord till 90 cm :D Yeey! Sen la jag travbommar där istället för hinder och Dallas och Orion fick öva på det, alltså bommar på böjt spår. Sen ställde jag upp en upphöjd bom på slutet och så fick de ett litet hinde oxå ;D De var jättefina båda två, Orion var lite het men när jag lugnat honom så gick det bättre ;)

Jag körde en riktigt svår övning med Fly idag :) Han skulle ta fem skänkelvikningssteg, göra en bakdelsvändning, ta fem skänkelvikningssteg och sedan fatta galopp ;) Jag gjorde det i både skritt och trav, han var ganska stel först men sedan mjuknade han och var jättefin :D Yeeeey :D

Snurran körde jag Frihetsdressyr med, hon fick gå fritt i paddocken. Hon skuttade först förskrämt runt men när jag ropade hennes namn kom hon fram och fick godis. Gulleplutt :D Hon blev mycket lugnare efter det ;)

One travade jag med igen :') E behövde bara hålla i longerlinan och stanna honom, jag kunde själv både skritta och trava själv :')

Sen har många hästar kommit och åkt. Jag släppte Kim på hingstbetet idag, man såg bara ett dammoln när han försvann med de andra hingstarna. Sunshadow blev hämtad av dressyrstallet imorse, saknar redan min kille :'( Gaia är hemme igen, och hon går med Laleh & Mirra, Leia, Ninja, Cornetto & Calippo, Fly Hight & Like A Bird och Beverly & Hollywood :D

Jag gick en promenad med Laleh igen, Mirra följde såklart med. Mirra är mycket mer självständig nu ;)
Sunshadow och Kim <3


Kommentarer
Postat av: Neiwada

Hoppas din vän blir bra igen!<3

2012-05-30 @ 21:38:39
URL: http://stallneiwada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0