Uppe med tuppen ;)

Jag vaknade typ åtta, för min syrras Iphone började ringa helt random då D: Då masade jag mig upp och släppte ut Sunshadow och Caspian i samma hage, de är nästan lika gamla och blev genast bästa buskompisar. Jason fick stå i en sjukhage, och Marilyn och Laleh fick gå i samma hage. Sen gav jag alla hästar i hagen hö, och alla hästar inne hö och havre. Sen mockade jag boxarna och fixade iordning transporten för Leia ;) Och sen bar det av! Vid kvart i tio-nånting var jag där och fick träffa Leia. Hon är verkligen påtagande arablik, det är någonting med hennes uppförande, sättet hon håller halsen... Och sen fick jag rida henne. VILKET STEG den ponnyn har! Hon är verkligen något utöver det vanliga. Visserligen var hon lite tittig och så, men när hon väl koncentrerade sig på uppgiften gjorde hon den med galans ;) Sen skulle jag prova att hoppa ett 30 cm hinder, jag tänkte att det borde hon klara, eller hur? Men nejdå, såfort hon såg bommen flippade hon ut totalt och stelnade till en staty. Ägaren fick komma fram och leda henne till hindret. Sen stannade hon ett flertal gånger, och när hon väl hoppade var det ett stelt litet hopp. Hon är verkligen en utmaning. Jag tror jag kommer välja henne framför Laleh, för Leia är en ny utmaning, Laleh påminner väldigt mycket om Orion.

Sen skulle jag då lasta Leia, som såklart då hatar det. Hon kastade sig fram och tillbaka, men efter en halvtimme fick vi in henne i transporten, och då hade hon rymt flera gånger. Men när vi var hemma igen, då var det en mäktig känsla att ställa in en gnäggande Leia i boxen. Jag har så gott som bestämt mig - jag red Laleh idag och hon kändes så mättad i jämförelse med Leia. Ridturen gick relativt bra - jag ramlade av en gång när jag satt och drömde om Leia. Sen stannade hon några gånger och halvstegrade sig litegrann. Så Jag ringde hennes ägare och de kommer och hämtar henne imorgon. Sorgligt men sant: Vi passade helt enkelt inte. Hon fick gå i hagen efter det.
Nykomling:
Bortvald:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0